URI PALAU: "HE DIT QUE NO A TOTES LES OFERTES QUE HE REBUT"

Sempre s'ha dit que era un dels jugadors amb més projecció. Li va costar molt arribar a dalt de tot, però ho va aconseguir. És un jugador que no deixa indiferent a ningú per la seva forma de ser. En pocs anys, s'ha convertit en un dels ídols del primer equip del Club Patí Calafell i pocs poden dir que tinguin una carrera consolidada en el món de l'hoquei com la que té ell. Estem parlant d'Oriol Palau. El jugador calafellenc ens donarà l'opinió sobre la seva trajectòria i l'actualitat sobre l'hoquei de casa nostra.

A.C: Has complert un somni jugant al primer equip del Calafell?

U.P: Sí, crec que qualsevol nen que juga en un club i sobretot si és el del seu poble acaba somiant que vol arribar al primer equip del seu poble. Jugar a l'OK Lliga amb l'equip del seu poble és la fita més important que un jugador pot aconseguir. Per la situació que estava al club quan jo començava a patinar, no em podia imaginar arribar fins a on hem arribat. Veient els resultats, és un somni complert.

Vas jugar molts anys a les categories base del Calafell. Com veus el planter?

Doncs ara hi ha molts nens i molts equips. Fa uns anys, hi va haver una època on hi havien molts forats, però aquests últims anys s'ha fet una bona feina i s'està intentant introduir alguns conceptes generals per a tota la base perquè els jugadors juguin d'una manera semblant al primer equip. Em sembla molt bé perquè l'adaptació dels jugadors a les categories és ràpida i millor. També veiem que s'han classificat dos equips pel Campionat de Catalunya i els resultats que estan treient. Està clar que s'està fent una bona feina i que allà hi ha un futur molt més clar que fa uns anys enrere.

Quin va ser el teu millor moment i el pitjor com a jugador?

Jo crec que tots dos són el mateix moment perquè amb el Vilanova podria triar algun partit de la Copa d'Europa, però em quedo amb la final de la Copa del Rei de Lloret (Vilanova-Vic). També guardo un gran record de la semifinal per la forma que vam guanyar al Liceo. Va ser el millor moment perquè estava un noi de Calafell a la final amb un equip considerat com a menor i uns jugadors que havien estat mig oblidats per la resta d'equips. Arribar com vam arribar a la final, tot i perdre, va ser un dels millors moments que recordo com a jugador per l'ambient i per tota l'experiència que em va suposar. Considero que aquesta etapa va ser el meu pitjor moment com a jugador perquè no vaig disposar de molts minuts. Venia d'un any molt bo on va ser el principi de la crisi econòmica del Vilanova. El fet de veure a on era, quin típus de partit estava i que no podia entrar a pista va ser un dels cops més durs que he tingut mai. Vaig plorar perquè no vaig poder ajudar a l'equip i sabia que aquesta fita era molt difícil de repetir.

Com veus la situació actual de l'equip? Penses que és pot revertir?

És complicat. No ens hem d'enganyar. Som els penúltims de la classificació, tenim la salvació cada dia una mica més lluny i tot i així, no abaixem els braços. Nosaltres sortim cada partit a guanyar. No ens importa el rival perquè necessitem els tres punts i és l'únic camí que hem de seguir per assolir la salvació.                             

Sí, perquè nosaltres ens vam reunir un dia al vestuari i vam dibuixar la nostra ruta per la salvació. No ens hem desviat gaire d'aquest camí, sabem que és molt complicat pels resultats que assoleixen els altres equips, nosaltres tenim l'esperança d'aconseguir els punts que necessitem i es pot revertir perquè és el nostre objectiu i hi estem treballant tots els dies.

Depenent dels resultats, tens pensat quedar-te o marxar del club? Has rebut ofertes per marxar?

Doncs no ho sé. Hi ha moltes coses a pensar i a decidir. Costa molt marxar del club de la teva vida encara que ja vaig marxar quan era petit per problemes extraesportius perquè havia arribat a un punt on estava aborrit de jugar a hoquei i buscava una nova motivació. Ara la meva motivació és mantenir el Calafell a l'Ok Lliga. 

Avui dia et puc dir-te que sí, que he rebut ofertes per jugar en altres equips.

Sí et quedes al Calafell, en quin equip creus que jugaràs l'any vinent?

Jo crec que serà un equip de casa. Hi ha jugadors que fa molts anys que juguen a les categories inferiors del Club Patí Calafell que poden donar la talla de cara a l'any que ve i buscar un parell de reforços o mantenir un parell de peçes clau d'aquesta temporada que siguin de fora. Ja és veu que hi ha més jugadors de casa al primer equip perquè la situació del club ho requereix.

I sí no et quedes, en quin nivell d'equip i divisió t'agradaria jugar?

Prefereixo no pensar en aquest tema. La meva idea no es marxar del Calafell i he dit que no a totes les ofertes que he rebut perquè vull mantenir-lo o retornar-lo a la màxima competició. Depèn del que faci he de pensar en el meu futur esportiu i m'agradaria estar lluitant a l'OK Lliga o jugar a un equip que tingui possibilitats de pujar a la millor lliga de tot el continent europeu.

Uri Palau en un dels partits que ha disputat amb el Calafell / Foto: photojordi.blogspot.com                                                                                                                                                                                      

Com a sènior, també has jugat al Vilanova (sènior B i primer equip) i al Vilafranca. Quin és el millor equip que hagis jugat mai?

Per resultats, per jugadors i per qualitat està clar que és el Vilanova. Vam jugar la Copa CERS dos anys seguits, vam quedar cinquens a la lliga, ens vam classificar per la Copa d'Europa i varem jugar la final de la Copa del Rei. Són situacions que quan estàs allà potser no les valores, però si miro enrere em podria quedar amb partits del Vilafranca o l'ambient que hi havia. Al Calafell em puc quedar amb moments molt especials com el partit a Lisboa.

Ens podries avançar una exclusiva sobre el 'mercato' de l'OK Lliga?

No (riu), no estic al dia. Ho comentem al vestuari però no s'ha mogut molt la cosa pel que sembla.

Dona'ns la teva opinió sobre la situació institucional del CP Calafell? Com creus que acabarà tot plegat?

És una situació delicada. Hi havia un gran dèficit i crec que la Junta Gestora actual l'ha anat eixugant bastant bé i el futur és un misteri per tothom. Ara caldrà veure quin típus de Junta hi haurà, quines decisions volen pendre i quin volen que sigui el futur del club que jo crec que, com a socis del Calafell, buscaran el millor futur i pendran les millors decisions tant pel primer equip i per la base perquè al final el club és tot i no podem oblidar la base perquè l'hoquei base i el primer equip van agafats de la mà.

Qui creus que agafarà les regnes del club després que la Junta Gestora actual hagi decidit no continuar dirigint el club?

Doncs no ho sé qui l'agafarà. S'han vist alguns moviments, però tampoc hi ha res decidit. Jo crec que serà gent del poble, involucrada a l'hoquei per afició o perquè els seus fills/es hi juguen.

Diga'ns el teu cinc inicial preferit.

David Arellano (porteria), Pablo Álvarez, Jordi Bargalló, Marc Gual i Ferran Font.

Explica'ns que t'agradaria fer quan pengis els patins

Doncs la veritat és que no ho sé. Ja només pensar en això ja se'm fa extrany perquè fa molts anys que hi jugo. Espero seguir tenint relació amb aquest esport perquè sempre em van dir que seria millor entrenador que jugador. M'agradaria entrenar algun equip de la base i també algun club amb nivell, però el que està clar és que l'hoquei estarà dins de la meva vida.

Uri, moltes gràcies per l'entrevista. Ha sigut un honor poder-te entrevistar i conèixer una mica més sobre la teva persona. Esperem que la teva carrera com a jugador segueixi progressant i que puguis arribar a on vulguis arribar a la vida.

Gràcies a vosaltres.